Research & Results Magazin – Ausgabe 4/2017

Research & Results - Die aktuelle Ausgabe 4

TITELTHEMA: Virtual Reality | DigitalGuide 2017

„Ich bin dann mal weg“ – so könnte das Motto aller lauten, die vom Erlebnis mit einer Virtual Reality-Brille beeindruckt sind. Und inspiriert. Eine andere Welt betreten – ohne tatsächlich den Raum zu verlassen. Das neue Auto, das gebuchte Hotelzimmer, der Einkauf im Supermarkt – da tun sich ungeahnte Möglichkeiten auf. Aber gilt das auch für die Marktforschung? Durchaus, wie die Autoren unseres Virtual Reality-Schwerpunktthemas herausfanden.

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Einige Artikel der aktuellen Ausgabe

Smarter tracken

Smarter tracken

Welche Erkenntnisse lassen sich durch Datensammeln gewinnen? Wie kann das Verhalten von Menschen dadurch nachvollzogen werden?

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Doktoren im Netz

Doktoren im Netz

Alle reden von Digital Health. Doch welche Rolle spielt das Internet im beruflichen Alltag von Ärzten, Zahnärzten oder Apothekern tatsächlich?

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Fachartikel Ipsos, Brille auf

Brille auf!

Welche Möglichkeiten hält Virtual Reality (VR) heute schon für die Marktforschung bereit? Dieses Research on Research-Projekt testet eine virtuelle gegen eine reale Car Clinic.

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Die Zeitschrift Research & Results

Research & Results ist eine führende Zeitschrift für Marktforschung mit jährlich sieben Ausgaben. Sie enthält u.a. Fachartikel, Nachrichten, Personalien, Veranstaltungen und ein Omnibus-Verzeichnis. Die Leser sind primär Entscheidungsträger in Marktforschung, Marketing, Werbeforschung, Mediaplanung und Mediaforschung.
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International Issue · 2016/2017

International Issue 2016/2017

Editorial - In this issue you will find numerous fascinating articles from around the world. On page 12, for example, Isaac Rogers from 20|20 Research introduces the benefits of online research, and Sören Scholz and Stefanie Sonnenschein from Interrogare examine on page 24 brand marketing. Lastly, on page 22, Roddy Knowles from Research Now analyses the psychographic and personality differences between Smartphone-first and PC-first survey participants.

E-Paper

 
Learn and Earn

Learn and Earn

Online qualitative research as quite a new method has many benefits. It can provide deeper context, new insights or the ability to engage consumers in ways that are difficult with traditional research methods. Isaac Rogers illustrates how online qual allows researchers to reach their consumers in new ways.

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Better Together

Inside Out

One of the main goals of market researchers is to understand and analyse human emotions. The primary use case for emotional detection is ad testing. Terry Lawlor explains how technology that monitors facial expression can provide advertisers with deeper knowledge about their potential audience. In addition, he asserts what researchers have to consider when applying such a tool.

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Break New Ground

Break New Ground

A thorough understanding of a brand is a distinctive and often crucial asset. Though brand research often still fullfills a simple control function instead of opening up new ways. Certain research concepts and tools can increase the impact of brand research very considerably, say Sören Scholz and Stefanie Sonnenschein. They present three approaches which show how brand research
can also become a source of inspiration.

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