Research & Results Magazin – Ausgabe 3/2017

Research & Results - Die aktuelle Ausgabe 3

TITELTHEMA: ONLINE-PANELS – EXPERTEN-MEINUNGEN UND GROSSE ÜBERSICHT

Responsives Fragebogendesign, Datenschutz und -qualität – das sind nur ein paar Beispiele für ein erfolgreiches Online-Panel. Research & Results hat sich bei den Experten umgehört, welche Trends sie aktuell beobachten und welchen Herausforderungen sich der Panel-Markt zukünftig stellen muss.

+ DIE GROSSE PANEL-ÜBERSICHT:
Anbieter – Zielgruppen – Profilierungen – Regionen

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Einige Artikel der aktuellen Ausgabe

Noch Fragen

NOCH FRAGEN?

Jeder Marktforscher kennt das Problem: Wie hole ich aus Likes und Dislikes von Visuals möglichst viele interessante und relevante Informationen heraus und mache diese Erkenntnisse umsetzbar?

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APP INS VIERTEL

APP INS VIERTEL

Location Based Services im Einzelhandel –Die Digitalisierung erfordert neue Strategien – auch vom kleinen Laden um die Ecke. Eine Chance oder ein Risiko für die Händler?

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ALLES NEU MACHT DAS NETZ

ALLES NEU MACHT DAS NETZ

Wearables, Smart Home und Connected Cars – die Digitalisierung des Alltags schreitet munter voran. Doch wie kann sich die Mediaplanung diesbezüglich auf den neuesten Stand bringen?

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Die Zeitschrift Research & Results

Research & Results ist eine führende Zeitschrift für Marktforschung mit jährlich sieben Ausgaben. Sie enthält u.a. Fachartikel, Nachrichten, Personalien, Veranstaltungen und ein Omnibus-Verzeichnis. Die Leser sind primär Entscheidungsträger in Marktforschung, Marketing, Werbeforschung, Mediaplanung und Mediaforschung.
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International Issue · 2016/2017

International Issue 2016/2017

Editorial - In this issue you will find numerous fascinating articles from around the world. On page 12, for example, Isaac Rogers from 20|20 Research introduces the benefits of online research, and Sören Scholz and Stefanie Sonnenschein from Interrogare examine on page 24 brand marketing. Lastly, on page 22, Roddy Knowles from Research Now analyses the psychographic and personality differences between Smartphone-first and PC-first survey participants.

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Learn and Earn

Learn and Earn

Online qualitative research as quite a new method has many benefits. It can provide deeper context, new insights or the ability to engage consumers in ways that are difficult with traditional research methods. Isaac Rogers illustrates how online qual allows researchers to reach their consumers in new ways.

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Better Together

Inside Out

One of the main goals of market researchers is to understand and analyse human emotions. The primary use case for emotional detection is ad testing. Terry Lawlor explains how technology that monitors facial expression can provide advertisers with deeper knowledge about their potential audience. In addition, he asserts what researchers have to consider when applying such a tool.

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Break New Ground

Break New Ground

A thorough understanding of a brand is a distinctive and often crucial asset. Though brand research often still fullfills a simple control function instead of opening up new ways. Certain research concepts and tools can increase the impact of brand research very considerably, say Sören Scholz and Stefanie Sonnenschein. They present three approaches which show how brand research
can also become a source of inspiration.

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